ENJIN CARIAN BAHAN

Selasa, 19 Ogos 2008

SOLAT HAJAT UNTUK HAJAT...

Cita-cita dan harapan merupakan fitrah manusia dalam memenuhi hasrat kehidupan. Ketika keinginan terhadap sesuatu dapat memenuhi keperluan hati, maka senyuman kedamaian menghiasi jiwa dan raga. Seandainya kegagalan merambah cita-cita, maka bagaikan kabus tebal menyelubungi seluruh cakerawala minda yang menjanjikan kemurungan dan kehampaan.

Solat Hajat dikerjakan ketika menyatakan keinginan, kehendak atau keperluan kepada Allah. Sesiapa yang merasa terdesak dalam suatu urusan mahupun merasa perlu dalam kemaslahatan dunia atau agamanya, maka hanya dengan menyerahkan segalanya kepada Ilahi akan membuahkan nikmat terhadap segala yang dihajati.

Semoga info ini dapat memberikan panduan bagi pelajar dan guru Muslim dalam mencapai hajatnya dengan cara mendekatkan diri kepada Ilahi, Insya Allah.

Target "A" mesti diselaraskan dengan usaha kuat dan doa kepada Allah s.w.t. Amin.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.