ENJIN CARIAN BAHAN

Jumaat, 22 Ogos 2008

SOALAN RAMALAN 2008

Set soalan ramalan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia 2008 telah pun berada di pasaran. Penerbit-penerbit buku mula mempromosikan buku keluaran mereka seperti Penerbitan Adabi.

Adakah soalan ramalan membantu ? Ada guru yang menyarankan jangan percaya soalan ramalan. Tetapi pada saya, soalan ramalan boleh digunakan untuk persediaan STPM. Cuma, jangan bergantung 100 % dengan bahan tersebut. Namanya pun ramalan, belum tentu tepat. Namun saya percaya, soalan ramalan dikeluarkan dengan analisa tertentu walaupun ada unsur untuk mendapatkan keuntungan kerana itu adalah bisnes.

Oleh yang demikian, gunakan soalan ramalan sebagai salah satu daripada usaha anda dengan bijaksana. Bukan hanya menunggu dan membaca soalan ramalan semata-mata ! Itu menempah 'maut' namanya. Usaha mesti bersepadu dan berterusan.

Selamat berusaha.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.