ENJIN CARIAN BAHAN

Sabtu, 19 Julai 2008

Tingkatkan Azam Untuk A !

Alhamdulillah, taklimat teknik cara belajar & menjawab soalan Sejarah 1 sudah selesai. Ceramah sahabat saya, cikgu Fauzi, pada saya cukup berkesan dan hebat. Praktikkan apa yang disarankan. Baiki kelemahan. Tetap dan mantapkan matlamat.

Ingat, target kita adalah A. Jangan bicara soal minat atau tak minat sejarah lagi sekarang. Bicara bagaimana nak skor A. Mereka yang berjaya dalam sejarah bukan semua minat sangat sejarah pun, tapi apa yang perlu kamu ingat ialah " aku ambik subjek ini, aku kena skor subjek ini, tiada pilihan ".

Gunakanlah apa saja cara yang sesuai. Cikgu Fauzi, malah saya sendiri telah sebut perkara ini. Gunakan nota ringkas, latihan esei, baca soalan/jawapan, malah jika perlu HAFAL dan mampu lakukan, buatlah ! Matlamat akhir kita adalah A. ( Insyaallah )

Saya bersetuju dengan saranan cikgu Fauzi tentang latihan mengeseikan satu dua isi dan bincang dengan guru. Silakan. Saya sedia menerima kehadiran kamu.

Di samping itu, saya juga ingin memfokuskan kepada program saya, " 15 minit bersama guru sejarah 1 ", sila buat sebagaimana yang saya sarankan.

Khusus kepada pelajar 6RH, tahniah kerana ikut serta. Ini persediaan awal kamu untuk STPM 2009. Kamu boleh lakukan semua saranan untuk kejayaan kamu dari sekarang. Saya sedia membantu kamu.

Teruskan usaha pelajar-pelajarku yang dikasihi. Selain itu,jangan lupa berdoa kepadaNya. Insyaallah, kita akan diberkati. Insyaallah. Amin.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.