ENJIN CARIAN BAHAN

Ahad, 20 Julai 2008

Teringat pulak........

Hari Ahad ni boring pulak. Tak tau apa nak buat. Cadang nak shoping tapi malas pulak. Teringat ler pulak kat kamu-kamu semua. Apa la agaknya pengisian program hujung minggu kamu semua ? Tidur manjang, dating, window shoping, lepak, ....tah ler ?

Apa pun saya harap masih ada slot untuk ulangkaji. Sebab kena ingat, masih banyak yang perlu diusahakan. Paling kurang untuk Sejarah 1, buka blog saya, baca dan buat nota ringkas. Catat isi utama besar/utama sahaja berdasarkan soalan tu. Penting tau !

Cuma saya tak servey plak, brapa ramai yang guna blog saya secara proaktif. Kamu patut rasa bersyukur, saya dah bagi banyak bahan berguna tu. Ambil manfaat.Kalau tak ada modal nak print, baca dan catat nota ringkas pun memadai. Kamu tau, ramai lagi budak sekolah lain yang tak ada bahan macam ni. Kamu hanya perlu usaha sikit jer, maklumat sudah dihujung jari.

Jangan nanti menyesal kemudian. Biasa macam tu lah. Kemudian baru sedar tapi dah terlambat. Tapi majoriti kamu tak macam itu. Hanya segelintir saja. Jangan menyerah pada nasib tanpa usaha. Allah suruh kita berusaha.

Ulangkaji mesti berkualiti. Yang penting ia memberi manfaat dan ada keuntungan pada kamu. Sekarang bukan masa untuk mengeluh. Oleh itu beri tumpuan pada STPM kamu terutama Sejarah.

Teruskan usaha. Selamat Belajar.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.