ENJIN CARIAN BAHAN

Rabu, 23 Julai 2008

Aduhai 6 Atas Hanafi lagi............

Khusus kepada budak-budak 6 Atas Hanafi 2008,

Masih ingat kesilapan yang berlaku yang menyebabkan saya "merajuk" ( sebenarnya tak pun ) dulu ?

Fakta Kejadian
Hari : Khamis
Tarikh : 10 April 2008
Kes : Tak siap bahan pembentangan

Masih ingat ?

Tadi baru saya tahu ada lagi yang melibatkan kelas 6 A Hanafi lagi. Dengar cerita Cikgu Jamaluddin ( Cikgu JAWS ) pulak " merajuk " dan berasa hati dengan sikap kamu semua. Malah cikgu JAWS menangis dengan sikap kamu........

Fakta Kejadian
Hari : Isnin
Tarikh : 21 Julai 2008
Kes : Ponteng Kelas Bimbingan

Kesnya bila kamu semua ponteng kelas bimbingan petang Isnin. Kamu semua balik. Tak dak sorang pun tunggu kecuali Rahmah ( Kalau tak silap ). Sebagai guru, cikgu JAWS berhak rasa gitu. Bayangkan dia dah tunggu sampai petang, tetiba tak dak sorang pun yang tunggu. Apa rasa kalo kamu duk tempat dia ? Alangkah baik kalau kamu bagi tau awal-awal. Ni tak, memandai buat keputusan sendiri.

Sapa punya cadangan suruh batalkan kelas bimbingan ? Sapa cikgu ? Kami cikgupun tak berani nak batalkan kelas bimbingan tanpa sebab kerana ini arahan pihak pengurusan sekolah supaya buat kelas. Ni kamu pandai-pandai batal suka hati.

Saya rasa cikgu JAWS berasa hati sebab kamu dah "kenakan" dia. Faham dak maksud saya? Jangan perlekeh dan persenda guru.......berdosa dan hijab( dinding) mendapat keberkatan belajar.

Nasihat saya, ambillah iktibar dari dua insiden yang telah berlaku. Fahami dan insafi dengan hati nurani. Jangan buat lagi. Ingat ingatan saya tentang program 15 minit bersama guru Sejarah 1... Jangan Bodoh Sombong...

Selamat Belajar....Target kita adalah A.
I luv u ol.....

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.