ENJIN CARIAN BAHAN

Memuatkan ...

Jumaat, 29 Ogos 2008

SAMBUTAN KEMERDEKAAN KE 51

Alhamdulilah, siang tadi pihak sekolah melaksanakan program Sambutan Kemerdekaan peringkat sekolah. Majlis dimulakan dengan bacaan Yassin, dan kemudiannya bacaan tahlil dan doa. Selepas itu pembacaan perutusan dan nyanyian lagu patriotik.

Sungguh syahdu rasanya bila selesai bacaan Yassin, tahlil dan doa. Pada saya inilah sebenarnya cara kesyukuran sambutan merdeka yang sepatutnya. Kita panjatkan kesyukuran kepada Allah. Kita merdekakan jiwa kita dari dijajah oleh nafsu durjana. Kerana nafsulah, Melaka jatuh ke tangan Portugis, kita bersengketa dan porak peranda. Kerana nafsulah kita melakukan kejahatan, melanggar undang-undang Tuhan dan negara, termasuk peraturan sekolah. Dengan muhasabah diri kira masing-masing, barulah kita sedar banyaknya salah dan dosa kita.

Kepada para pelajar, jauhilah budaya hedonisme, iaitu budaya menghambakan diri dengan muzik dengan melampau. Ini adalah agenda Yahudi dan penjajah barat yang jahat. Dalam bulan Kemerdekaan, bukan pesta muzik petanda kita sayangi negara kita. Itu bohong namanya. Sayangilah negara kita dengan menjadikan diri kita satu unsur yang dapat menyumbang ke arah kebaikan untuk negara. Ikutlah posisi kita masing-masing. Sebagai pelajar, jalankan tugas kamu sebagai pelajar dengan baik.

Semoga negara kita dilindungi Allah selamanya.

1 ulasan:

auni najwa berkata...

selamat menyambut hari kemerdekaan!
Selamat berpuasa.
Yea patut sambut ngan panjatkan kesyukuran.


cikgu, bace la post saya on Independence Day. =)

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.