ENJIN CARIAN BAHAN

Selasa, 15 April 2008

Marah Sayang !!!!

Pagi tadi semua budak 6 Atas yang tak hadir semalam dipanggil oleh PK Pentadbiran, Pn. Mashitah. Maknanya, sungutan saya dalam blog semalam berasas la. Pn. Mashitah marah sungguh. Sian pulak saya tengok bebudak tu. Tapi kami pikir sebagai seorang guru yang bertanggungjawab kena buat macam tu. Itu bidang kuasa Pn. Mashitah sebagai PK. Harap budak 6 Atas faham. Komen Pn. Mashitah sama dengan saya komen. Tak patut kome buat macam tu, suka datang , tak suka tak datang, itu peraturan mana ? Patutnya pas gi kursus ni, lebih semangat hadapi cabaran dan kesusahan. Bukan susah mana pun. Datang sekolah je.

Tapi ada juga yang menjawab dengan saya, dia berehat pagi sebab petang ada pertandingan. Ini menyerlahkan lagi ke********. Dah ramai cikgu yang bersungut dengan saya tentang budak 6 Atas yang macam ni. Kata mereka,"' mentanglah kami tak ngajo deme, deme eksyen dengan kami, tu baru form six ". Apapun, pendapat ni ada pro dan kontra. Saya hanya minta budak Tingkatan 6 cuba jadi pelajar senior yang lebih 'baik'.

Harap komen-komen saya dilihat dari sudut positif. Janganlah tak mau cakap ngan saya pulak.Marah saya. Tok seh senyum ngan saya. Relax ok...sebab kalau kira nak marah, sayalah orangnya yang patut marah sangat-sangat !

Belajar Terus Belajar. STPM makin dekat.
Jangan main-main, tak berkat.
Doa saya, 5P A semua dapat.
Amin.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.