ENJIN CARIAN BAHAN

Khamis, 17 April 2008

Kena Bancuh !! Perlu dibancuh !!

Pada pukul 11.20 pagi tadi semua budak 6 Atas diminta berhimpun di bilik gerakan. Wow, macam meeting tergempar je, dalam bilik hawa dingin pulaktu. Dengar khabarnya, kena bancuh lagi! Saya tak tanya kaunselor lagi. Tapi terserempak dengan budak Lela dan Mas, katanya kena bancuh la. Senada dengan apa yang saya selalu nasihat pada kome budak tingkat enam.

Antaranya ada kaitan dengan Program Keindahan Bersamamu, ada yang tak mau hadir. Bila lagi kome nak bangkitkan perasaan semangat jati diri kome yang sedang 'tidur' tu kalau bukan dengan program seperti ini? Kome tak sedar diri kerana tak kenal diri. Kome sebenarnya tak tau sapa kome, apa tugas kome saat ini, masa ini, tahun ini. Kalau sedar pun , dalam mamun,mamai, dan lemah longlai. Kalau pokok kena baja. Kalau kome dibaja guna baja pokok,tentu tumpo. Tapi kome perlu sentuhan hati dan perasaan yang ikhlas. Kome semua kena pegi juga dengan hati yang ikhlas. Baru kome boleh tergerak dan digerakkan untuk membuat perubahan. Ingat, inilah masa untuk membuat perubahan.

Ada yang tak mau pergi dengan alasan yang tak munasabah. Kalau setakat kenduri ke, ziarah keluarga ke, banyak masa lain lagi. Jangan cari alasan seolah-olah kamu sempurna, tak perlu pergi program macam ni. Jangan la buat macam tu, kami sebagai guru lebih tau apa yang perlu untuk kamu semua. Kami boleh agak apa hasil STPM kamu jika kamu berada di tahap sekarang !!

Satu lagi kes masih berkisar soal cinta. Tak mahu ulas dah. Saya dah banyak cakap pasal ini. Tolonglah kamu semua fikir dan fikir.

OK, cukup setakat ini. Jumpa di Program Keindahan Bersamamu.

Peringatan : Kamu semua mesti dapatkan bahan/nota yang saya sediakan. Wajib. Saya akan buat pemeriksaan dalam kelas mulai 25 /4/2008.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.