ENJIN CARIAN BAHAN

Ahad, 20 April 2008

Tahniah !

Saya ingin mengucapkan tahniah kepada semua pelajar 6 Atas yang berjaya mengikuti KBM anjuran KRJ. Jadikan ia sebagai landasan mula atau landasan pengukuhan diri anda. Saya ucapkan selamat mengubah diri menjadi orang baru yang lebih bersemangat, kental dan berhati waja.
Sebagai manusia biasa, saya juga guru biasa. Tak sunyi dari silap dan salah. Ada pandangan saya diterima positif dan tidak kurang yang membantah. Biasalah. Dalam tamadun Islam yang kita belajar pun, Nabi Muhammad ditolak ajarannya oleh sebahagian umat Arab. Saya terlalu kerdil dari perbandingan itu.
Apa pun , setiap kita mempunyai gagasan , idealisme, dan cita-cita tertentu dalam tugas dan perjuangannya. Bagi saya jelas, " Islam is a way of live " dan " Dinul Hayat". Setiap kita adalah da'i ( pendakwah ). Sedapat mungkin saya akan ke arah itu. Menyeru kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran walaupun menyedari saya bukanlah sempurna dan pernah melakukan kesilapan. Memang akan terdapat pertentangan dan konflik antara yang hak/benar dengan yang batil/salah.
Fahami dan perhatikanlah .............
Anak Soleh.................

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.