ENJIN CARIAN BAHAN

Khamis, 18 November 2010

Permohonan biasiswa Nagoya University-JAGAM dibuka

Permohonan biasiswa Nagoya University-JAGAM dibuka
2010/11/18

KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia yang layak dijemput memohon biasiswa Nagoya University-Persatuan Graduan Jepun Malaysia (JAGAM) yang kini dibuka sehingga 7 Januari tahun depan.

Penerima biasiswa itu akan diterima mengikuti pengajian dalam kursus sains, kejuruteraan atau sains sosial di Nagoya Universiti, Jepun pada Oktober tahun depan di bawah Program Antarabangsa Penuntut Global 30.

"Ini adalah program antarabangsa yang baru di mana semua kuliah dibuat dalam bahasa Inggeris," menurut JAGAM dalam kenyataan di sini hari ini.

Nagoya University dan JAGAM akan memilih tiga penuntut untuk menerima bisiswa ini yang berdasarkan pada campuran keperluan, merit dan kecenderungan semulajadi pelajar.

Setiap penerima boleh menerima pembayaran maksimum 500,000 yen setahun dan akan dipertimbangkan untuk mendapat tuisyen secara percuma selain elaun biasiswa.

Penerima juga akan diberikan tiket penerbangan kelas ekonomi sehala dari Kuala Lumpur ke Lapangan Terbang Antarabangsa Chubu, Nagoya, yang mana boleh, serta tiket pergi dan balik kelas ekonomi selepas tamat pengajian.

Pelajar yang kini menduduki peperiksaan Sijil Perperiksaan Bersatu (UEC) atau Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) digalakkan untuk memohon.

"Pemohon hendaklah memastikan borang yang dihantar ke JAGAM adalah lengkap sebelum 4 petang 7 Januari 2011," menurut kenyataan itu.

Untuk maklumat lanjut dan permohonan untuk borang biasiswa ini, pelajar boleh menghubungi JAGAM di Persatuan Graduan Jepun Malaysia (JAGAM), No. 88, Jalan SS2/4, 47300 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia, atau hubungi 03-78774312 atau layari laman web JAGAM www.jagam.org.my. - BERNAMA

[ SOKONG BLOG INI, SILA SIGN BUKU PELAWAT ]

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.