ENJIN CARIAN BAHAN

Memuatkan ...

Sabtu, 4 April 2009

Dapat Anak 5 Sekali Gus........

1. Hari Jumaat semalam ( 3/4/2009 ) dilancarkan Program Usratul Madrasah Pelajar-pelajar Tingkatan Enam Atas 2009. Program telah dirasmikan oleh Tuan Pengetua, En. Nayan bin Mahmud. Program ni sebenarnya program mentor-mentee yang diberi nama dan nafas baru.

2. Tahniah kepada 'anak-anak' yang jadi mentee saya. Jadi kepada NoorHasnidar bt Jamaluddin, Saiful Anuar bin Isa, Muhammad Izuan bin Mohd Zahir, Nursyuhada bt. Mohd Hanifiah dan Nazrin Nor bin Sohor, kita telah menjadi satu keluarga kecil. Jadikan usrah ini memberi kebaikan kepada kamu semua.

3. Saya akan cuba menjadi walid yang sebaik mungkin. Datanglah berjumpa saya jika ada masalah dan kita cuba selesaikan bersama-sama. Saya ingin mencadangkan agar kumpulan Usrah kita diberi nama ' Itqan ' (اتقان) dan itulah etika kita. Itqan bermaksud ketekunan, kecekapan dan kepakaran. Sifat yang mesti ada pada semua orang tak kira siapa dia. Sebagai pelajar kamu mesti mempunyai sifat itqan dan sebagai guru saya juga perlu sifat itqan. 'Itqan' akan melahirkan sikap positif seperti bersungguh-sungguh,tekun,tanggungjawab, rajin, bercita-cita tinggi dan ikhlas. Sepatutnya kita tetapkan semasa perjumpaan pertama hari Jumaat lepas tapi masa tak cukup.

4. Apapun, saya bukanlah orang terbaik untuk menjadi mentor kamu semua. Apa yang penting ialah kita saling berperanan, ada kerja sama, saling hormat-menghormati dan menjaga rahsia kumpulan usrah kita. Saya bercadang nak upload gambar kamu kemudian.... setuju ????

5. OK, selamat belajar. Tingkatkan kemahuan, kuatkan semangat, rajin belajar dan selalu buka blog saya untuk info pelajaran dan motivasi.

3 ulasan:

-FiNaZ- berkata...

wah... tahniah ckgu dpat 5 anak skali gus..

nape kebanyakkan program2 camnie asyik2 form6 je dapat? Mentor-mentee la, teamn bulding ar... dak2 spm xde pun..

TANYA JE....

Rashman berkata...

Tah le Finaz.....ni kena tanya kaunselor. May be bilangan F5 ramai sangat. Tengok jer kelas tambahan....bukan semua F5 terlibat. Kelas ujung terabai dan terbabai....cian deme. Kelas bukhari la....khusus untuk kelas sains jer. F6 ni lain ckit...plajar tak ramai sangat..semua plajar terlibat. Aras keupayaan pun tak jauh beza sangat....

Shira Amora ;p berkata...

wah~
time ktorg dlu..
xderk pn wat
Usratul Madrasah~
ni yg jeles ni
huhu~

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.