ENJIN CARIAN BAHAN

Memuatkan ...

Isnin, 6 Disember 2010

SELAMAT MENYAMBUT 1 MUHARAM 1432 H

image

Sempena pada 1 Muharam yang akan menjelang Selasa ni, saya menyusun 10 jari memohon maaf jika ada silap dan salah yang sengaja dan tidak disengajakan. Yang baik itu semuanya adalah datang dari Allah S.W.T. dan yang buruk adalah adalah disebabkan kelalaian dan kesilapan yang dilakukan oleh diri ini sendiri. Sebagai hambaNya,saya tidak dapat lari dari melakukan sebarang kesilapan.

Marilah kita berhijrah ke arah yang lebih baik dan mendapat keredhaan Allah S.W.T.

Jangan lupa baca Doa akhir tahun ini selepas Asar petang sebelum Maghrib (Isnin, 6 Disember 2010), Doa awal tahun selepas Maghrib!

Insyaallah!  Semoga diteguhkan iman, dipanjangkan usia dan dirahmati sepanjang masa.AMIN.

DOA AKHIR TAHUN HIJRAH

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata:

“Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun”

DOA AWAL TAHUN HIJRAH

Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.
Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :

“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.

Wallahualam..

[ SOKONG BLOG INI, SILA SIGN BUKU PELAWAT ]

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.