ENJIN CARIAN BAHAN

Memuatkan ...

Isnin, 26 April 2010

KEJAYAAN YANG ANDA IDAMKAN TAPI .....................

Have Fun With SmartStudy
Pelajar Dary mesti baca  !!!


Berusahalah dari sekarang tanpa banyak alasan untuk mengejar impian anda. Tak ada orang tunggu 2 tahun di Tingkatan 6 hanya untuk buang masa. Itu b_ _ _ _ namanya. 


Jangan banyak alasan ………… Ajwad, Sharol, Hafiz U & I, Mail, Farid, Fazri, Hasif……… dan semuanya……………… Awak kata sibuk tapi tak buat apa pun, kata tak ada masa,  tapi buang masa ada masa, kata tak boleh skor Sejarah tapi baca pun dak, kata tak dapat bahagi masa dengan baik tapi tak pulak usaha untuk atur masa dari sekarang, kata tak sempat buat nota sejarah tapi  kerja lain pun tak siap juga, kata cikgu tak memahami pelajar tapi awak pun tak sedar diri awak tu sapa, kata nak masuk U tapi tindak tanduk macam tak nak masuk U, kata dulu dah nyesal tak studi bebaik masa SPM tapi ni dah nak dekat STPM masih main-main lagi,semua cikgu dah pesan jangan cinta monyet, tapi masih ada juga yang menggatal nak juga……………… ( Kami tau sapa yang terlibat ……… udah-udah le tu, tak ke mana yop )


Fikirkan nasihat guru-guru kamu………… kami nasihat berdasarkan pengalaman mengajar budak-budak form six. Jangan rasa udah besar kepala kerana perjalanan kamu masih jauh.


Mari muhasabah diri kita. Asuh diri kita untuk patuh perintah Allah dan meninggalkan laranganNya. Bersyukurlah kerana pada waktu yang sama saudara seIslam yang sebaya dengan kamu seperti di Palestin sedang berjuang menentang Israel laknatullah. Kamu hanya berjuang dengan pena, buku-buku dan tenaga yang sedikit. 

Bersyukurlah  .......dan dalam masa yang sama terus berdoa untuk saudara kita di sana. Terus belajar dengan tekun demi tuntutan agama .

Pastikan Sejarah 1 dan 2 skor A. ( Insyaallah )

Terus berusaha dan bertawakkal. 
Selamat Berusaha………… 

[ SOKONG BLOG INI, SILA SIGN BUKU PELAWAT ]

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kepada adik form 6 dary..teruskn usaha jgan cepat mengalah..jadikan kegagalan sbgai 1 platform untuk anda berjaya..saya dan rakan2 pernah merasai pengalaman tersebut..bila dh masuk f.6 mmng dugaan bnyak sangat..tp anda kna le kuat iman..klau sush sngat score sej..snang je nk berubah..apa kata..anda buat perbincangan brsama rakan yng lain dlm kelas..nota berdsarkan soaln & jwapn dlm bentuk esei @ point..ps2 buat la prentation kt depan..terngkan kpada rakan sekelas..bila cikgu tak masuk kelas why not guna waktu 2 tuk ulangkaji sejarh..sbb kat umah memang xde masa nk bace..itulah cara yang kami pelajar f.6 sblum ni buat..ingat le bhawa klau guru menegur anda pun sbb mereka sayangkan anda..tp kerjasama antara pelajar dlm kelas 2 perlu ada bg mwujudkan suasana menuntu ilmu..

Tanpa Nama berkata...

keinginan hati untuk mendapatkan kasih sayang yang extra-ordinary 2 memg lh xdapat di elakkan,tapi kita kenelah kawal perasaan itu dan jangan biarkan ia nya menjadi salah satu halangan dan beban kpd kita..tetapi jadi kan lah ia salah satu pendorong kite utk memikul satu tanggungjawab yang lebih besar..saper suruh cari tanggungjawab kan..renung2kan..

dayahf6 berkata...

insyaallah kami pelajar f6 shafie termasuk kelas lain juga akan teruskan usaha dan gandakan lagi usaha untuk stpm tahun nie..doa dan sokongan dan nsihat cikgu amat kami hargai dan akan jadikan ia sebagai pengganda semangat kami..

Auni Najwa bt Azman berkata...

Good luck kome. heheh. zaman kami dah lepas

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.