ENJIN CARIAN BAHAN

Isnin, 23 November 2009

LATIHAN MASA CUTI 2009

Assalamualaikum w.t.h ;

Kepada semua pelajar 6 Rendah SMK DARY 2009,

1. Saya dalam proses menyiapkan latihan masa cuti 2009 untuk kamu semua siapkan. Saya akan uploadkan sedikit masa lagi. Ambil perhatian, semua pelajar kena buat termasuk kelas Maliki. Ini kerana pada tahun 2010 nanti saya akan mengajar ketiga-tiga kelas.

2. Buat masa ini, kamu boleh melayari blog ini dan ambil tindakan yang sewajarnya. Biasakan dengan blog ini. Jangan nanti tanya nota mana nak ambik, macam mana nak ambik, dll. Ambil nota-nota yang berkaitan jika belum berbuat demikian. Banyak tu. Buatlah persiapan dari sekarang untuk menghadapi STPM 2010. Saya tak suka pelajar yang lembik, tak bermaya, malas berusaha dan hanya menadah apa sahaja yang disuapkan. Jadilah pelajar yang proaktif !!!
AMBIL NOTA dan BACA !

3. Masih ramai pelajar yang belum hantar tugasan esei soalan akhir tahun 2009 sebagaimana yang saya minta. Kenapa ??? Malas ? Mengada-ngada ? Kelas Syafie ramai juga yang dah hantar, tetapi kelas Hanafi hanya seorang sahaja yang hantar, iaitu Asmah. Mana yang lain ? Saya sudah beberapi kali beri ingatan, tetapi kurang diambil perhatian. Saya sengaja membiarkan untuk lihat sejauh manakah komitmen kamu. Hasilnya, saya dapat buat kesimpulan majoriti daripada kamu tidak memberi komitmen yang tinggi. Buka sekolah nanti tahun 2010 ni, saya akan BANCUH dengan KLOROX pekat !!!!! Tunggu ! TINDAKAN PENTING : SIAPKAN ESEI TERSEBUT !!!!

4. Ingat, bila kamu pilih Form 6, kamu mesti letakkan prioriti terhadap target kamu. Jangan ulang kelemahan masa SPM. Kepada yang nak meninggalkan form 6, masuk politeknik, UiTM, dll selamat berjaya ! Kepada yang tidak meninggalkan alam DARY, letakkan matlamat bermula dari sekarang ! Selepas ini kamu akan masuk 'U' dan ambil kursus berijazah bukan diploma !! Tiada jalan pintas, mudah dan hanya angan-angan untuk berjaya. Apa saja dalam dunia ini. Lu pikir la sendiri !

5. Cuti ni saya sendiri akan berkursus dari 1-4 Disember 2009 berkaitan dengan Pembinaan Bahan Pembelajaran Atas Talian. Ni semua komitmen saya untuk memberi yang terbaik untuk pelajar-pelajar khususnya pelajar saya di DARY. Selepas tu ada tugasan negara yang lebih besar lagi. Rahsia !!!

6. Akhir kata, selamat bercuti dan isilah masa dengan berfaedah. Cuti bukan bermakna kamu relax semahunya....... fikir-fikirkan!

[ SOKONG BLOG INI, SILA SIGN BUKU PELAWAT ]

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Ada tugasan negara yang lebih besar lagi. Rahsia !!!" LEN MACAM JE BUNYI, NAK JD WAKIL RAKYAT PULAK KE?? HE3

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.