ENJIN CARIAN BAHAN

Memuatkan ...

Ahad, 24 Mei 2009

Kekerapan Berdoa ‘Booster’ Kejayaan

1. Anda sudah tahu apa peranan doa dalam usaha memburu kejayaan. Gabungan usaha, doa dan tawakkal sudah pasti membuahkan kejayaan, walaupun bagi orang lain, ia perlu digabung dengan ilmu juga strategi. Yang pasti, kita berusaha, Tuhan menentukan.

2. Kita perlu tanya diri kita, berapa kerap kita berdoa dalam sehari. Kita perlu tanya, bagaimana doa yang kita lafazkan dan untuk apa kita berdoa?

3. Doa bukan hanya diucap sekadar selepas menyempurnakan sembahyang, tapi ia perlu diucap sebanyak mungkin sebelum Subuh hingga sebelum kita melelapkan mata. Doa juga adalah salah satu bentuk usaha.

4. Kita perlu dekatkan diri dengan Yang Maha Esa, supaya Dia suka dengan kita. Bila Dia sudah suka, sudah tentu apa yang kita minta, Dia mesti bagi punya.( InsyaAllah )

5. Untuk membuat Dia suka dengan kita, ikut apa yang disuruh, jangan buat apa yang dia larang. Simple, mudah dilakukan dan jelas perintahnya.

6. Apatah lagi jika ia dilakukan sepenuh hati dengan keikhlasan, sudah pasti rahmatNya, kasih sayangNya terasa di hati kita, membuat kita tenang sentiasa. Dengan itu, mulai hari ini, rajin-rajinkan diri kita berdoa, check selalu dah berapa banyak kekerapan kita berdoa, supaya kita sentiasa dekat dengan Allah Yang Maha Esa.

7. Dalam usaha memburu kejayaan, tumpukan pada proses berusaha kerana hasilnya tetap akan muncul juga. Janji, fokus pada proses dulu, kerana kejayaan sudah pasti menjadi milik sesiapa saja yang menumpu perhatian pada kerajinan berusaha selain tahu apa yang perlu diusahakan.

[ SOKONG BLOG INI, SILA SIGN BUKU PELAWAT ]

iMotivasi

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.