ENJIN CARIAN BAHAN

Jumaat, 24 Oktober 2008

Sejarah 1 STPM 2008 Semakin Hampir !

Khusus kepada pelajar DARY dan pelajar lain yang dikasihi,

Peperiksaan Percubaan STPM telah berlalu. Keputusannya boleh dijadikan kayu pengukur keupayaan kamu setakat ini.Bagaimana keputusan kamu ? Adakah kamu berpuas hati ?

Saya secara peribadi saya tak berpuas hati dengan pencapaian keseluruhan kamu. Yang paling tinggi 85 % dan paling rendah........bawah 20.

Apa yang antara kamu semua baca dan belajar hinggakan soalan yang senang pun tak dapat dihurai dengan baik. Ada macam tak pernah jumpa , tak pernah baca, dan macam tak belajar pun ada kualiti jawapannya !!!! Ini hasil kerja yang menyedihkan saya. Komitmen yang saya bagi cukup tinggi tetapi tidak berapa baik hasilnya.

Walaupun biasanya keputusan peperiksaan sebenar lebih baik dari percubaan, bagi saya itu bukan ayat penyedap hati saya. Kebanyakan dari kamu tidak manfaatkan bahan, nota, tips, panduan, soalan, dan macam-macam yang saya sediakan untuk kamu !!!! Sebab apa......ada dikalangan kamu masih tak sedar diri....sebab kamu belum mengerti apa itu kegagalan....... kegagalan yang menyedihkan. Apakah apabila kamu telah kandas dalam STPM 2008 baru kamu hendak faham apa itu kepedihan akibat kegagalan ! Takut sudah terlambat ! Menyesal tak berguna nanti ........

Saya ingin sarankan ( tolong hebahkan kepada semua kawan-kawan 6AS, 6AH dan 6AM )...baca dan fahami harapan saya untuk kamu semua.

Dalam detik-detik terakhir ini jangan tension. Jadikan apa juga keputusan kamu sama ada berjaya atau tidak untuk kamu muhasabah diri masing-masing. Bagi Sejarah 1 khususnya, persediaan terakhir kamu ialah tolong baca dan kaji dengan sepenuh hati soalan fokus yang saya cadangkan, soalan /jawapan skema Negeri Perak, dan soalan/jawapan skema negeri-negeri lain. BACA DENGAN MATA HATI. SEPENUH HATI. Insyaallah, ada faedah dan berkatnya.

Ingat, apa juga keputusan percubaan yang kamu dapat , jangan berpuas hati atau terus putus asa. Segala-galanya belum pasti . Usaha masih perlu dan wajib dilakukan . Belum sampai lagi noktah terakhir perjuangan kamu. Segala kemungkinan ada dengan izinNya....
Ingat, usaha kamu semua adalah dituntut. Saya sentiasa mengiringi kamu dengan doa....kerana doa adalah senjata terakhir kita !

SELAMAT BERUSAHA !!!!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.