ENJIN CARIAN BAHAN

Selasa, 6 Mei 2008

Larangan MeRokok Di negara Bukan Islam...



Larangan Merokok di Stadium Sukan Beijing Dilaksanakan
Suatu ketetapan baru tentang larangan merokok ditempat awam berkuatkuasa di Beijing sejak 1 Mei lepas, iaitu termasuk semua stadium sukan, stadium riadah dan unit perlindungan artifak yang terbuka.



Dengan demikian, Sukan Olimpik Beijing merupakan Sukan Olimpik yang pertama menguatkuasakan larangan merokok. Selain itu Jawatankuasa penganjur juga menolak penajaan daripada syarikat tembakau dan yang lebih pentingnya ialah mewujudkan larangan merokok di tempat tempat pertandingan Sukan Olimpik berlangsung.



Selain itu, ketetapan baru itu juga menetapkan kawasan merokok mesti disediakan di restoran, kafe siber dan di taman. Pengunjung dilarang merokok di luar kawasan merokok. Hotel juga diarahkan menyediakan bilik yang dilarang merokok .

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.