ENJIN CARIAN BAHAN

Selasa, 8 April 2008

Dengarlah Nasihat Saya !

Assalamulaikum wth,

Saya mengharapkan anda sukses selalu. Berdasarkan pemerhatian saya, sebahagian besar pelajar 6 Atas 2008 mempunyai potensi besar untuk SKOR A. Siapa mereka itu ?? Tentulah anda yang sedang membaca blog saya ini. Insyaallah.

Saya masih gusar dengan sikap segelintir pelajar yang masih sikap acuh tak acuh dengan STPM yang bakal mendatang. Ingat, tiada jalan singkat untuk berjaya. Untuk terbang mengapai awan kita perlu sampai dengan kapal terbang. Tapi untuk cermerlang, tidak cukup dengan angan-angan Mat Jenin. Ia perlu diserlahkan dengan usaha yang berterusan.

Untuk berjaya dalam subjek Sejarah STPM , anda tiada jalan singkat. Anda perlu kuasai fakta dan cerita sejarah dengan baik. Selepas itu anda baru layak menjengah soalan dan contoh jawapan. Baca soalan tahun-tahun lepas. Lihat bagaimana kehendak soalan dan jawapan.Jangan baca tebuk-tebuk. Pada tahap sekarang, anda perlu baca semua tema yang kita belajar dengan tekun supaya anda dapat lihat kesinambungan fakta dan idea.

Betul, dalam buku dipisahkan dengan tema dan bab, tetapi hakikatnya setiap tema mempunyai pertalian yang amat rapat. Ingat, baca dengan mata hati, jangan baca secara buta tuli. Jika ada masalah rujuklah guru sejarah anda. Cikgu Rasman, Cikgu Suhana dan Cikgu Amar tentu sedia membantu anda semua. Ayuh !!! Terus Usaha.

Berusaha , Berdoa , Insyaallah Berjaya.

Saya menanti kejayaan anda !!

Saya cabar anda. Buktikan!!!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

PENYOKONG BLOG SEJARAH

PENAFIAN :

Penulis blog tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan, kerugian atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada mana-mana bahagian dalam laman blog ini. Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster dan/atau Lain-Lain Penulis.